Рекомендації соціального педагога

ПОРАДИ БАТЬКАМ ВІД СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА ЩОДО ТРУДНОЩІВ У СПІЛКУВАННІ З ДИТИНОЮ
Поведінка дитини | Мета, яку неусвідомлено переслідує дитина | Реакція дорослих | Відповідь дитини | Рекомендації соціального педагога |
---|---|---|---|---|
Ниє, шумить, встряє в розмову, не слухається | Привернути до себе увагу | Звертають увагу і дратуються | Припиняє на час, потім знову починає | Ігнорувати Звертати увагу, коли веде себе добре |
Відмовляється робити те, що від нього хочуть | Показати, що має владу над іншими | Намагаються використовувати свою владу, щоб змусити, починають сердитися | Упертий або посилює непокору | Уникати боротьби за владу |
Шкодить або псує речі, може образити | Відплатити, помститися, взяти реванш | Вважають дитину підлою і злою, відчувають гнів | Відчуває себе ображеним, прагне відплатити і за це | Не показувати свій гнів і образу |
Нездатний навчитися сам навичкам, вимагає допомоги | Продемонструвати свою неспроможність | Погоджуються з тим, що дитина ні на що не здатна | Залишається безпорадною | Повірити в можливості дитини |
ПЕДАГОГІЧНІ ПОРАДИ БАТЬКАМ ВІД СОЦІАЛЬНОГО ПЕДАГОГА
- Можна висловлювати своє невдоволення окремими діями дитини, але не дитиною в цілому.
- Частіше бувати (грати, читати, займатися) разом.
- Візьміть на себе тільки те, що дитина не може виконати сама, інше нехай робить самостійно.
- Підтримуйте успіхи.
- Якщо у дитини емоційна проблема, її треба активно вислухати. Активно слухати дитину - значить «повертати» їй в бесіді те, про що вона вам повідала, при цьому позначивши її почуття.
- Якщо дитина викликає у вас своєю поведінкою негативні переживання, - повідомте їй про це.
- Коли ви говорите про свої почуття дитині, говоріть від першої особи. Повідомте ПРО СЕБЕ, ПРО СВОЄ переживання, а не про нього, не про його поведінку.
- Конструктивно вирішуйте конфлікти.
- Підтримуйте в родині безконфліктну дисципліну:
- Правила (обмеження, вимоги, заборони) обов'язково повинні бути в житті дитини. Їх не повинно бути занадто багато і вони повинні бути гнучкими.
- Батьківські вимоги не повинні вступати в явне протиріччя з найважливішими потребами дитини.
- Правила (обмеження, вимоги, заборони) повинні бути узгоджені дорослими між собою.
- Тон, в якому повідомляється вимога або заборона, повинен бути скоріше дружньо-роз'яснювальним, ніж владним.
- Карати дитину краще, позбавляючи її доброго, ніж роблячи їй погане.
- Постійно підтримуйте самооцінку дитини або почуття самоцінності.